Home staging, nebojte se a seznamte se

Seznamte se s home stagingem

Jako řada nových a neznámých věcí a postupů, i zajištění home stagingu musí čelit řadě pověr, mýtů a obvinění. Stačí však seznámit se s jeho základy a jeho klady a výhody se rychle ozřejmí. Totéž chci udělat v tomto článku, stručně shrnujícím všechny základní nesmysly, s nimiž se home staging potkává.

Omylem mnoha prodávajících je tvrzení, že „je zbytečné, aby majitelé plýtvali penězi, energií a časem na nemovitost, kterou již nebudou dál užívat.“ Naopak, právě proto, že nemovitost se má prodat, je třeba ji připravit. Pokud se prodávající poradí s home pagerem, dozví se, jak k tomu použít své peníze, energii a čas efektivně.

Dobrá příprava znamená větší šanci na úspěšnou realizaci obchodu

Taková investice se vrátí v podobě rychlého prodeje nemovitosti za požadovanou cenu. Finanční náklady na zajištění home stagingu se pohybují v řádu několika tisíc, maximálně desítek tisíc korun. To je pouze zlomek finální ceny a částka, která se díky dosaženému efektu vyplatí. Ze zahraničních statistik vyplývá, že využití home stagingu může zkrátit průměrnou dobu prodeje nemovitosti až o 60 %.

Tip: podívejte se do galerie mých referenčních home stagingů a uvidíte, že se nejedná o rozhazování peněz

Majitelé, během prodeje v nemovitosti dosud bydlící, mají často tyto obavy z home stagingu: „V interiéru bych se po úpravě necítil komfortně, protože by už neodpovídal mému osobnímu vkusu. Neměl bych nadále k dispozici vše, na co jsem zvyklý. Přebytečnosti odstraněné home stagingem bych neměl kam dát. V běžném provozu domácnosti není možné udržet nemovitost stále dokonale čistou, odekorovanou a připravenou k prezentaci.

Důležité je, aby si majitelé uvědomili a ztotožnili se s faktem, že nemovitost chtějí prodat. To znamená, že jejich byt či dům od okamžiku, kdy se pro prodej rozhodli, již není nadále jejich domovem, nýbrž produktem na realitním trhu.

Zajištění home stagingu pomáhá v Praze i jinde

Home staging má za úkol zdůraznit prostor, odosobnit a neutralizovat nemovitost. Z interiéru je třeba odstranit osobní předměty, přebytečné a nehodící se dekorace a nábytek. Tím samozřejmě není omezena základní funkčnost, ba naopak. Pro zájemce o koupi je přece důležité, aby se zde dobře cítil a uměl si představit nemovitost jako budoucí domov pro sebe a svou rodinu.

Vedlejším pozitivním efektem home stagingu pro majitele je fakt, že má již částečně sbaleno a připraveno na stěhování. Věci lze uskladnit do krabic a dát do komory, sklepa, na chalupu či k příbuzným. Nábytek, který majitelé nebudou stěhovat s sebou, je možné prodat, darovat nebo přemístit. Zároveň dojde k odstranění původního vybavení, které by mohlo snížit prodejnost nemovitosti.


GALERIE
Prohlédněte si fotogalerii projektu