Mýty o home stagingu 1.

Bytový interiér před a po využití home stagingu

Zajištění home stagingu je služba na českém realitním trhu poměrně nová . A jako všechny novinky se občas setkává s nedůvěrou a pochybnostmi. Vybrala jsem ty nejobvyklejší z nich a v následující sérii článků se je pokusím jednoznačně vyvrátit.

Home staging je podvod na lidi

S tímto názorem rozhodně nemohu souhlasit. Mluvíme o prodeji nebo pronájmu nemovitosti a home staging nijak nezastírá, ani nemění technický stav nemovitosti včetně rozlohy, světlosti a použitých stavebních prvků jako materiály, podlahy, okna, způsob vytápění, elektro rozvody, vodovodní a kanalizační rozvody či sanita. Home staging se pouze snaží na realitním trhu nabídnout nemovitost jako „produkt“ nejlepším možným způsobem. Stejně se přeci chováme při prodeji rozličného zboží, pokud ho chceme prodat zákazníkům.

Co uděláte, když prodáváte své auto? Nejprve vyčistíte a vyleštíte jeho exteriér i interiér. To samé dělá home staging s prodávanou či pronajímanou nemovitostí.

Nebo prodejci konfekce. Oblečení vystaví a zákazníkovi nabídnou na figurínách či na módních přehlídkách, v kompletech hodících se pro různé příležitosti spolu s doplňky. Proč tedy neukázat nemovitost také komplexně, hezky odekorovanou a „v akci“?

Home staging se vyplatí

Jde o formu marketingu. Ať se nám to líbí či ne, s marketingem v různých podobách se v dnešním světě setkáváme na každém kroku. Tak proč výhody marketingu ve formě zajištění home stagingu v Praze i kdekoliv jinde nevyužít i v případě prodeje a pronájmu nemovitostí, vždyť se jedná o produkt skutečně finančně náročný. Nemovitost většina z nás prodává maximálně několikrát za život, proto je dobré se důkladně připravit.

Příště: Home staging je plýtvání penězi