Mýty o home stagingu 2.

Mýty o home stagingu

V minulém, úvodním dílu miniseriálu o podivných mýtech kolem home stagingu jsem vyvrátila tvrzení, že se jedná o podvod na lidi. V dnešním pokračování se zaměřím na finanční problematiku přípravy nemovitosti k prodeji.

Home staging je plýtvání penězi

Zajištění home stagingu je prý zbytečné maření peněz, energie a času na nemovitost, kterou už „nebudu dál užívat a chci prodat“.

Já tvrdím, naopak, právě proto, že nemovitost je na prodej, je třeba ji připravit. Pokud se poradíte s home stagerem, řekne vám, jak použít peníze, vaši energii a čas efektivně. Potom se vám taková investice vrátí v podobě rychlého prodeje nemovitosti za požadovanou cenu.

Obal je z pohledu marketingové teorie i praxe velmi důležitým faktorem. U většiny zboží se zákazník setkává se zbožím od různých výrobců ve srovnatelné kvalitě a obdobné cenové relaci. Atributy obalového designu pak hrají opravdu velkou roli, o koupi rozhoduje prakticky obal a jeho ztvárnění.“ Tolik něco málo marketingové teorie.

Home staging umožňuje lepší prodej

A jak to souvisí se zajištěním home stagingu? Vzhled bytu na fotografiích v inzerci, během prohlídky případných zájemců či při tzv. open house (dnu otevřených dveří) je tím pomyslným obalem našeho produktu, tedy nemovitosti na prodej. Nabídky kvalitativně obdobných nemovitostí v okolí jsou těmi pomyslnými produkty konkurence. Nezapomeňme, že na dnešním realitním trhu převažuje nabídka nad poptávkou.

Budu konkrétní. U běžné nemovitosti, která se prodává za cenu tři až čtyři milióny korun, by náklady na mnou realizovaný home staging neměly přesáhnout 30 tisíc Kč. Je to pouze zlomek finální ceny a malá část hodnoty, o kterou cenu nemovitosti můžete díky home stagingu navýšit, takže příprava nemovitosti k prodeji se vám bohatě vyplatí.

Příště: Home staging ve skutečnosti nelze realizovat