Mýty o home stagingu 5. – o lidském vnímání a skladišti v obýváku

Minule jsme si v našem seriálu vysvětlili, proč home staging není žádný podvod. Teď se podíváme na další široce rozšířený blud, podle nějž se nejlépe prodává prázdný prostor a bíle vymalované zdi.

Mám pro vás zásadní informaci: není to pravda! Mezi realitními makléři již tento mýtus neplatí, laická veřejnost však stále ještě nechápe, že mnohem lépe se prodává nemovitost vhodně zaplněná nábytkem, doplňky a dekoracemi.

Proč? Inu proto, že je to hezčí, a po hezkých věcech se v obchodě vždy jenom zapráší. Ráda bych však toto lapidární konstatování přeci jen trochu rozvedla a objasnila.

Jak navodit pocit vkusného bydlení

Prázdné bytové prostory jsou zkrátka příliš studené, holé a neútulné. Nenavozují žádné pocity a oko se nemá čeho chytit a „potěšit“. Prostor vypadá menší a nezkušený zájemce o koupi si neumí představit, jak ho dispozičně uspořádat a jaký nábytek bude moci použít.

Holý byt postrádá emoce. Nemovitost si kupujete (nebo pronajímáte), abyste tam přeci měli svůj domov a nikoliv skladiště plné veteše. Toužíte po útulném prostředí, v němž se budete cítit spokojeně. Zařízený a naaranžovaný interiér pomůže právě takovou představu vyvolat díky vizuálnímu vjemu. Člověk totiž vnímá především zrakem.

Home staging opět v akci

V prázdné místnosti se hůře zaznamená její skutečná velikost. Pokud je v ní nějaký nábytek, stane se měřítkem, podle nějž je možné se lépe orientovat. Navíc se naplno projeví potenciál nemovitosti – zaplněné místnosti jsou SKUTEČNÝM obývacím pokojem či ložnicí.

V nevybavené nemovitosti mnohem více vyniknou i drobné chybky. Tam, kde se oko nemá na čem pozitivním zastavit, hledá především rušivé detaily. Menší nedostatky tak mohou nabýt obludných rozměrů. Ještě přísnější je na prázdné místnosti objektiv fotoaparátu: na fotografiích jsou jednotlivá negativa dále umocněna.

Už chápete, proč má příprava nemovitosti k prodeji své opodstatnění?


GALERIE
Prohlédněte si fotogalerii projektu